سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب، حوزه علمیه تحول بسیار شایسته ای در حوزه قرآن کریم داشته است، به طوری که هم اکنون روزانه بیش از 200 درس تفسیر در حوزه برگزار می شود.

آیت الله سید احمد خاتمی در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه»، در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به این که پیش از انقلاب، حوزه به دلیل کم پرداختن به قرآن مورد انتقاد بود، اظهار داشت: خوشبختانه به برکت انقلاب، حوزه علمیه تحول بسیار شایسته ای در حوزه قرآن کریم داشته است، به طوری که هم اکنون روزانه بیش از 200 درس تفسیر در حوزه برگزار می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی افتخار آفرینان حوزه و مذهب شیعه در عرصه تفسیر قرآن کریم هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بخش حوزوی نمایشگاه قرآن گویای حضور با نشاط و قوی حوزه در عرصه قرآن و حدیث است، افزود: در این نمایشگاه شاهد تنوع محصولات قرآنی بودیم که فقط در بحث تفسیر نبود، بلکه در معارف قرآنی به سبک جدید نیز محصولات زیادی ارائه شده است، البته نمی توان گفت که حق قرآن ادا شده، اما در حد توان حرکت آغاز شده و امیدواریم این حرکت به نتایج ارزشمندی برای جهان اسلام و جهان تشیع ختم شود.

وی با تأکید بر این که با هر بهانه ای که بتوانیم قرآن را مطرح کنیم کار شایسته ای است، تصریح کرد: یکی از راه های مطرح کردن قرآن، برگزاری این نمایشگاه ها است، هر چقدر جذابیت این نمایشگاه ها بیشتر شود، اقبال مردم به آن بیشتر شده و اقشار مختلف جامعه با حضور در نمایشگاه از برکات قرآن فیض خواهند برد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: نفس برپایی نمایشگاه قرآن تجلیل از قرآن است و باید تلاش کنیم که فرهنگ قرآنی را به متن زندگی مردم بیاوریم.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به این موضوع که باید جذابیت های نمایشگاه بیشتر شود، اظهار کرد: باید به سمتی برویم که استقبال عمومی از نمایشگاه بیشتر شود و این مهم نیاز به کار روانشناسی و جامعه شناسی دارد، تا ببینیم چه عرصه هایی مورد نیاز مردم است که در آن عرصه ها بیشتر فعالیت کنیم.

وی در پایان در مورد خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه گفت: این دو رسانه به عنوان دو نهاد اطلاع رسانی در بخش حوزه فعالیت می کنند و ما این دو رسانه را به عنوان پاره تن حوزه می بینیم و انصافاً روز به روز به سمت پیشرفت حرکت می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha